Blogs over functioneel beheer

1e lijns helpdesk? Functioneel beheer!


Vanuit de historie is het simpel: de afdeling ICT is verantwoordelijk voor de 1e lijns helpdesk. Heb je problemen met je software of PC, dan bel je afdeling ICT. Toch wil ik graag een lans breken voor het onderbrengen van de 1e lijns helpdesk bij functioneelbeheer. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je met de juiste mensen als 1e lijns helpdeskmedewerker kunt zorgen voor een reductie van 10% tot 25% in het aantal binnenkomende calls en een reductie van 20% tot 50% van de calls die naar de 2e lijns worden doorgezet. In mijn optiek zijn functioneel beheerders bij uitstek geschikt om deze rol op zich te nemen. Zij kunnen ervoor zorgen dat er veel minder druk komt te liggen op de ICT-afdeling wat betreft incidenten en zodat men meer aandacht kan besteden aan preventief en proactief beheer.

Lees meer...

Onderwerpen: 1e lijns, servicedesk

Verleden, heden en toekomst van Functioneel Beheer: van 1e lijns incidenten naar IT-regie


De laatste jaren is het vakgebied functioneel beheer sterk in opkomst. Steeds vaker zijn er bedrijven en managers die de meerwaarde inzien van professionals die zich tussen de business en IT bewegen en de verbindende schakel zijn tussen deze twee zeer verschillende en elkaar soms moeilijk begrijpende werelden. Hoe is functioneel beheer ontstaan, wat is de huidige stand van zaken in dit vakgebied en wat is de toekomst van functioneel beheer?

Lees meer...

Onderwerpen: regie, toekomst, 1e lijns

Nieuwe blogs in uw mailbox?

Populairste items